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[TRI] Flight Report British Airways London - Montreal

When you say British Airways, I think about Concorde, Speedbird, BOAC... It's just another European classic, like KLM. This is my first time flying Speedbird, in World Traveller Plus (Premium Economy). So, No Way BAAA! Oops... I mean To Fly To Serve! K, what a weird slogan...
Quand on me parle de British Airways, je pense à Concorde, Speedbird, BOAC etc. C'est une autre classique européenne comme KLM. C'est la première fois je voyage avec le Speedbrid en World Travller Plus (Premium Economy). Alors, NO WAY BAAA! Oops je voulais dire To Fly To Serve! Quel slogan bizarre...
當大家講到英國航空,我都會聯想到協和客機SpeedbirdBOAC等等。好似KLM一樣,都是一個歐洲經典。今次系我第一次乘搭Speedbird。所以,NO WAY BAAA! 啊唔系,我想話To Fly To Serve! 咁奇怪的slogan的?都系God bless the queen好聽D!

 Boarding Pass
Carte d'embarquement
登記證

 First, take the Heathrow Express from Paddington Station
Prendre le Heathrow Express à partir de la gare Paddinton
首先由柏丁頓站乘搭希斯羅快線

 For more experiences with Heathrow Express and Heathrow Connect, please read my other Qatar Airways flight reports by clicking here and here!
Pour plus de mes expériences avec heathrow Express et Heathrow Connect, veuillez lire mes autres Flight Report avec Qatar Airways en cliquant ici et ici (anglais seulement)!
關於小弟其他的乘坐希斯羅快線/希斯羅連接的經歷,請摁這裡這裡去睇卡塔爾航空的Flight Report!

 Heathrow Express exclusively uses platform 6 and 7 
Heathrow Express utilise le quai 6 et 7 exclusivement
希斯羅使用柏丁頓車站的6號同7號月台

 Carriage, very comfortable
Le wagon, très comfortable
車廂好舒服噶

 Arriving at Heathrow Terminal 5
En arrivant à l'aérogare 5
到達希斯羅5號航廈


 Take the lift, these lifts operate automatically
Ces ascenseurs fonctionnent de façon automatique
自動運行的升降機

 Terminal 5
L'aérogare
航廈

 The specious terminal one of the best terminal I have seen
Cet aérogare est le meilleur que j'ai vu!
呢個真係我見過最好的航廈!

 British Airways is the main and was the only operator of the Terminal 5, now Iberia is also operating from this Terminal since the acquisition. However, T5 is BA's largest hub.
British Airways est le principal et était le seul opérateur de l'Aérogare 5, depuis l'acquisition de Ibera, la compagnie espagnol utilise aussi cette aérogare. Pourtant, cette aérogare est le hub principal de British Airways.
現時5號航廈僅由英國航空及旗下之西班牙航空使用,系英國航空的重要樞紐!

 After the security check, there are some luxury shops (e.g. Burberry) and Duty Free
Après la sécurité, nous voici maintenant entouré par des boutiques luxueuse (comme Burberry) et hors-taxes
禁區以後就由各名牌店(譬如話BURBERRY)同免稅店包圍

 Take the APM transit to the satellite terminals
Ensuite, nous prenons le transit pour les aérogares satellite
之後乘坐捷運前往衛星航廈

Manufactured by Bombardier...
Manufacturé par Bombardier...
龐巴迪出品...

Terminal 5 Satellite C, very very quiet. There are only 2 shops: Starbucks and WHSmith
L'aérogare 5 satellite C, très très calme. Il y seulement 2 commerçants: Starbucks et WHSmith (dépanneur)
5號航廈的C衛星,非常安靜。全場只有兩間商鋪:星巴克同WHSmith

 BA everywhere... Between London and Montreal, there are 3 options: Air Canada from the newly opened LHR T2, British Airways from LHR T5 and Air Transat from Gatwick. btw London is almost Air Canada's hub as AC flies to 7 Canadian cities: St-John's Newfoundland, Halifax, Montreal, Ottawa, Toronto, Edmonton, Calgary and Vancouver.
BA partout... Entre Londres et Montréal, nous avons 3 options: Air Canada à partir de LHR T2, British Airways à partir de LHR T5 et Air Transat à partir de Gatwick.
En passant, Londres est presque devenu un hub d'Air Canada avec 7 destinations et une dizaine de vols!
到處都系英航... 來往倫敦和蒙特利爾有三種選擇:用LHR T2出發的加拿大航空,今次乘坐的由LHR T5出發的英國航空同格域機場出發的越洋航空
話說倫敦已經差唔多變成加航的樞紐,一日十幾班機前往7個城市

 Gate
La porte
登機閘口

 B-ZBJB
Boeing 787-8
Rolls-Royce Trent 1000 Engines
First flight: 08/06/2013, Age: 3 years

 I don't like this representation of the Union Jack...
Je n'aimes pas cette représentation de l'Union Jack...
咁樣畫得Union Jack唔好睇...

 Imperial, BOAC... Speedbird!

 The "World Traveller Plus" cabin
La cabine "World Traveller Plus"
"World Traveller Plus"客艙

 My seat
Ma siège
我的座位

 The IFE, No other language than English
Disponible en anglais seulement
只有英文

 Well it's not the first time I fly the B787 (I flew Air Canada's B787 last year, also in Premium Economy! Read my flight report here!), so I already lost my interest on these windows... NOT TRUE, I WAS PLAYING THEM THE ENTIRE TIME! They're so large, can't even fit in my wide angle camera.
Bon ce n'est pas la première fois je voyage en B787 (J'ai voyagé avec le B787 de Air Canada l'an passé en Économie Privilégié, veuillez lire ma Flight Report ici!), alors je ne suis pas très intéressé de ses fenêtres... NON C'EST PAS VRAIII! Je les jouais pendant tout au long du vol! Elles sont tellement larges qu'elles rentrent même pas dans ma caméra. 
因為已經唔系第一次坐B787,對於呢D小兒科的窗口當然不感興趣(上次乘搭加拿大航空的B787特選經濟艙,摁呢度睇Flight Report)... 才怪!成程機都個窗玩到不亦樂乎!個窗大到我部廣角相機都塞唔入。

 Menu
菜譜

 Very delicious meal
Très délicieux
好好食啊!

 Pudding!
Dessert 
食個甜品先

 Je reviendrai à Montréal, dans un grand Boeing bleu de mer...

 Supercritical Airfoil
Voilure supercritique
超臨界機翼

 The refreshment before landing
De la collation avant l’atterrissage 
降落前的小吃

 Flight path
Trajectoire du vol
飛行路線

 Arrived in Montreal
Arrivé à Montréal
到達蒙特利爾

 But I really don't understand why airlines (like British Airways, United and American Airlines) like to put their Business Class facing backward...
Je ne comprends pas pourquoi les lignes aériennes (je parle entre autre British Airways, United at American Airlines) aiment mettre leurs sièges de Classes d'affaire façade à l'envers...
我真係唔知點解某些航空公司(AA BA UA)咁鐘意將D商務位倒轉來放...

Luggage are really quick
Les bagages arrivent vite
行李好快就到啦

Thanks to Julie Sturrock for this photo

Conclusion: British Airways is cool, it offers a standard service and product (on a very high price) in Premium Economy, crews are also very nice. To be honest, Air Canada offers a way better service on board its Premium Economy and the seats are more comfortable for long-haul flying, if they're the same price, I would choose Air Canada.
Conclusion: British Airways est cool, il offre le service et le produit de façon très standard (à un prix très haut) en Premium Economy, les agents à bord sont très professionnels. Toutefois, Air Canada offre un service supérieur que ce de la compagnie britannique au prix identique. Je choisirais Air Canada au futur s'ils offrent ses billets au même prix. 
總結:英國航空系一間中規中矩的航空公司,其特選經濟艙的服務應該話系算唔錯,機艙服務員亦非常專業。不過,加拿大航空同樣的價錢同樣的艙位就會提供更高一級的服務,所以話以後如果價錢一樣,估計我都會選擇楓葉航空。

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